Starcie Towarzyskie - Ratkin VS Orcs [1500 pkt].

Kolejne towarzyskie starcie z zaprzyjaźnionymi orkami z Torkyn Model Machines. Rozgrywany scenariusz to Secure z Clash of Kings 2017.




Generał Orków tym razem nie wykorzystuje zdolności vanguard


RATKIN - Tura pierwsza.
Oddziały Slave'ów, Shock Troops'ów oraz Weapon Team z prawej flanki ruszają naprzód. Clawshoty strzelają w troops Skulk'ów na wzgórzu, zadając im 3 rany co doprowadza do ich zniszczenia. Demonspawn przelatuje przed Clawshoty i przysmaża hordę Ax'ów Lightning Bolt'em zadając 2 rany.




ORCS - Tura pierwsza.
Trolle i Gigant maszerują at the double, horda Ax'ów delikatnie przesuwa się naprzód. Legion z obstawą zachowawczo ruszają na wroga. Skulks strzelają w Weapon Teama, Demonspawna i niewolników zadając tylko 1 ranę w machinę.


RATKIN - Tura druga.
Weapon Team z lewej flanki rusza delikatnie w stronę hordy Ax'ów, jednakże tak, by nie przesłonić widoczności Clawshot'om. Prawa flanka rusza mozolnie i powoli do przodu. Jeden z regimentów niewolników kieruje swoje kroki równolegle do lewego Weapon Team'a. Clawshoty wbijają 4 rany hordzie, Demonspawn - 3 rany Skulks'om, Warlock rzuca Lightning Bolt w Legion zadając 4 obrażenia.




ORCS - Tura druga.
Gigant maszeruje at the double, Trolle wykonują pivota w kierunku niewolników i ruszają się o wartość swojego ruchu. Legion z obstawą ustawia się poza zasięgiem szarży szczurzej elity. Horda Ax'ów ustawiając się tak, aby uniemożliwić demonowi lądowanie za nimi. Skulks strzelają w Weapon Teama na prawej flance, zabijając go pomimo zadania zaledwie jednej rany.




RATKIN - Tura trzecia.
Niewolnicy z lewej flanki biegną na 12" wychodząc z pola szarży hordy Ax'ów oraz regimentu Trolli. Weapon Team podchodzi na 2" w stronę hordy zielonoskórych, gotowy do wypalenia śmiercionośnej salwy. Demonspawn cofnął się za Clawshoty z takim ustawieniem by móc szarżować wroga na lewej flance. Warlock rzuca Lightning Bolt w Legion zadając 1 ranę, Clawshoty znów szarpią hordę zadając 6 ran.


ORCS - Tura trzecia.
Trolle i Gigant wchodzą w las. Legion i horda trzymają pozycję. Skulks zadają 2 rany niewolnikom na lewej flance jednakże bez większych konsekwencji.




RATKIN - Tura czwarta.
Szarża Demonspawna na Giganta - zadane 7 obrażeń, jednakże bez rozbicia oddziału. Clawshoty wraz z Weapon Team'em dobijają hordę Ax'ów. 





ORCS - Tura czwarta.
Trolle wchodzą głębiej w las, Gigant kontr-szarżuje w Demonspawna. Legion z obstawą Skulks'ów wychodzi z lasu. Troops'y orczych łuczników strzelają w niewolników zadając niewielkie obrażenia. Gigant nie ma szczęścia: ilość ataków: 7, ilość zadanych ran: 1.





RATKIN - Tura piąta.
Niewolnicy podbiegają na cal od Legionu osłaniając cenniejsze hordy. Weapon Team spala Orclingi w jednym strzale. Clawshoty wbijają kolejne rany w Skulks ze wzgórza jednakże snake eyes utrzymuje ich morale w ryzach. Deamonspawn dokłada kolejne 9 ran Gigantowi przez co ten uciekła ze stołu. Nie pozostaje potworowi nic innego jak obrót i pełna gotowość do soczystej szarży w Trolle.






ORCS - Tura piąta.
Legion cofa się o cal wychodząc z zasięgu szarzy Shock Troos'ów. Skulks ostrzeliwują niewolników ze wzgórza zadając 4 rany. Krzyżowy ogień Skulksów w niewolników na prawej flance zadaje im kolejne 4 obrażenia. Pomimo takiego ostrzału oba oddziały dalej stoją. Trolle szarżują na flankę  Clawshot'ów wbijając 11 ran. Śmierć oddziału na miejscu. Obrót regimentu o 180 stopni - frontem do Demona.


Tuż przed obrotem.




RATKIN - Tura szósta. 
Szarża Demonspawna w Trolle, Weapon Team podchodzi na zasięg salwy w Legion. Regiment niewolników podsuwa się na cal od orczego bloku piechoty. Weapon Team i Warlock strzelają w Legion zadając mu aż 1 ranę. Clawshoty pudłują przy salwie w troops Skulks'ów na wzgórzu. Niewolnicy szarżują we Flaggera jednakże bez efektu. Demonspawn zadaje 6 ran Trollom, niestety słaby rzut na morale pozostawia tę jednostkę w boju.




ORCS - Tura szósta.
Trolle regenerują 2 rany i odbijają się w Demonspawna zadając mu dodatkowe 6 ran, jednakże bez efektów na morale. Troopsy Skulks'ów strzelają w regiment slave'ów przed Legionem doprowadzając tylko do spanikowania jednostki.






Bitwa kończy się wynikiem 8 do 4 punktów dla generała Ratkinów.
W małych punktach sytuacja ma się następująco:
Ratkiny - 560 pkt,
Orkowie - 230 pkt.

Dziękuję Ci Torkyn za świetny trening przed turniejem! 


Za Skavenblight!
Viluir

Komentarze

  1. Bitwa wygląda super. Mam cały czas sentyment do epickich bitew dużych regimentów. Moglibyście również pokusić się o jedno, dwa zbliżenia, co by same modele można było pooglądać w kluczowych momentach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to, że raport się podoba :)
      Przy następnej bitwie zastosuję się do porady i zrobię więcej zbliżeń na oddziały w istotnych momentach :)

      Niestety, ta bitwa cierpiała na niedobór dokumentacji zdjęciowej bo była rozgrywana pod presją czasu - jednak nie jest to żadnym usprawiedliwieniem, jeśli chce się być reporterem wojny w miniaturze :)

      Usuń
  2. Też mi się podobało, zawsze kibicuję skavenom. W tym systemie wreszcie nie są chłopcami do bicia. Niezły deamonspawn :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ciesze się, że raport się podobał. Taki feedback jest bardzo motywujący do dalszej pracy.

      Demonspawn jest konwersją figurki Khorgorath'a [Games Workshop], jednak wciąż pozostaje on "na warsztacie". Ostatnio zostało do niego doklejone futro i kadzielnica z zestawu Thanquol & Boneripper. To tak na wszelki wypadek, by nikt nie miał wątpliwości, że ma w statystykach Crushing Strenght na 3 :)

      Co do samych skavenów (czy też podług Kings of War - Ratkinów) to zgadzam się z tym, że nie są chłopcami do bicia. Bardzo dobre strzelanie, dobre machiny i świetna żywa legenda w postaci Demona. Do tego masa dobrej i taniej piechoty. Jednak wciąż bardzo dużo zależy od tego, jak się rozstawi generał na polu bitwy oraz jak poprowadzi wojska. Można zmiażdżyć takie krasnoludy z niesamowitym wręcz pancerzem i można być zjedzonym przez jakieś "niby mało znaczące" gobliny czy wiejskie chłopstwo.

      Dla mnie najistotniejsze jest to, że mogę wystawić oddział Jezzaili (tutaj: Clawshots) bez obawy, że się sami zabiją wybuchem broni, którą dzierżą. Podobnie z dzwonami, kółkami i całą resztą szczurzej technologii.

      Usuń

Publikowanie komentarza