Starcie Ligowe - Orcs vs Ratkin [1500 pkt].

W ramach mobilizacji grania w Kings of War założyłam lokalną ligę. Zasady są proste - parowanie poprzez tabletop.to, czas każdej rundy od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca. Na każdą rundę jest losowany osobny scenariusz oraz ustalana wartość punktowa starcia. Granie o wieczną chwałę i sławę. Proste? Proste.

Akurat w pierwszej rundzie wylosowało my bye'a ale mąż walczy dzielnie przeciwko zaprzyjaźnionym orkom z Torkyn Model Machines.

Rozpiski obu generałów (w przypadku Orków wartość maksymalna została przekroczona o 5 pkt ale zorientowaliśmy się dopiero po rozegranym meczu).






Scenariusz: Occupy.
Po wybraniu stron, gracze umieszczają jeden znacznik celu na środku stołu. Następnie umieszczają po jednym znaczniku w obrębie 6" od linii centralnej stołu, (przebiegającej wzdłuż dłuższej krawędzi). Te trzy znaczniki są drugorzędnymi celami.

Na koniec gry przyznawane są punkty:
1 Punkt Zwycięstwa (Victory Point) za każdy kontrolowany znacznik drugorzędowy,
2 Punkty Zwycięstwa (VP) za kontrolowanie swojego znacznika głównego.

Następnie gracze umieszczają po jednym znaczniku w strefie rozstawienia przeciwnika, jednakże nie bliżej niż 6" od krawędzi stołu i nie bliżej niż 9" od centralnej linii. To są podstawowe cele.
Kontrolowanie znacznika celu głównego przeciwnika nie daje żadnych punktów.

Rozstawienie armii, terenów i markerów.









Ten sam Weapon Team, który zagościł na łamach bloga parę wpisów wcześniej.


Krudger on Slasher.


ORCS - Tura pierwsza.
Bardzo spokojnie jak na armię ofensywną zielonoskórzy ruszyli do przodu. Mordki same im się śmiały na widok obiadu, czekającego po drugiej stronie stołu. Orcze rydwany schowały się za wieżą (impossible terrain, height: 4), gotowa na szarże we flankę wroga w ciągu następnych tur.
Bohaterowie wspierają oddziały zza pleców a Krudger ze swoją latającą poczwarą przycupnął koło lasku, gotów zrównać z ziemią swoich przeciwników. Magia i strzelanie pominięte z racji braku zasięgu. Oddajemy głos skav...ratkinom.


Gotowi na starcie?






Krudger on Slasher. Niedługo więcej zdjęć będzie dostępnych na zaprzyjaźnionym blogu Torkyna.


Wyższy może więcej.


Doomwheel tutaj jako Death Engine. Jedna z najładniejszych szczurzych figurek (IMHO).


Końcówka pierwszej tury. Orcza kawaleria skryta w cieniu wielkiej wieży.


RATKIN - Tura pierwsza.
Na groźnie rydwany można znaleźć równie groźną odpowiedź - regiment slave'ów. Te małe i bardzo niedoceniane postacie ugrały tutaj najwięcej co mogły - pośwęciły swe szczurze życie dla doba reszty (dla większego dobra - cytat z komiksu o kosmicznych karpiach z komunizmem). Oba Death Engines podjechały bliżej wroga by wykonać bardzo skuteczne salwy szarpiąc przeciwnika, podobnie jak warlockowie (Lightning Bolt na odpowednio 5 i 7 kostkach). Horda Blighta z Diadem of Dragon-kind wysunęła się do przodu, chroniąc flankę Weapon Teama i tym samym ziejąc straszliwie w oddział kawalerii. Przypiekło się nieco dzicze futerko ale nie na tyle by oddział spadł. Kolejna horda Blighta wraz z regimentami slave'ów chroniła stojącą z nimi Machinę Śmierci. Z boku szaleńczo uśmiechając się podreptał Weapon Team.


Kargul podejdź no do płota!




Koło lasu wiwerna na kamieniu przycupła...












U góry zdjęcia widoczny oddział slave'ów gotów na poświęcenie swego żywota pod kopytami dzików.


Ratkiny, pierwsza tura. Widoczny znacznik celu należy do gracza Orków.




Będzie bolało...


Koniec pierwszej tury Ratkinów.


ORCS - Tura druga.
Pierwszy ruch to szarża orczych rydwanów w regiment Slave'ów - przybyli, przejechali - nic po sobie nie zostawili. Ilość ran + wynik rzutu na nerve wykończyła ten mały oddział. Decyzja na ruch k6 do przodu - wypada 1. Cóż lepsze to niż stanie w miejscu, zwłaszcza jak się jedzie na wózku ciągniętym przez rozpędzone dziki. W tej części stołu na ten moment - koniec.
Szarża Ax'ów w regiment slave'ów. Jeźdźcy na dzikach - w Weapon Teama. Krudger wykonał taktyczny przelot na tyły przeciwnika - szarża od takiego potwora z tej strony będzie bolała potrójnie. Na szczęście dla szczurów - nie w tej turze.
Weapon Team - pomimo 9 zadanych ran, sneak eyes na nerve test uratowały go.
Regiment slave'ów przestał szarże Axów.
Łucznicy w tej turze nic nie ustrzelili.
Wiwerna ze swym jeźdźcem czai się na swoją zdobycz.


Szarża!


Brakło zasięgu no i na dodatek byłaby to szarża z karami za żywopłot.


Dzielne szczury! Dla Orków - kara z racji szarży przez żywopłot.


A ku ku!


Tak blisko a jednak za daleko. Brakło zasiegu do szarży.


Bardzo groźna dla Ratkinów sytuacja.


Przeżył!


Ratkiny tura druga - czas, start!


RATKIN - Tura druga.
Horda Blighta wraz z regimentem Slave'ów szarżuje na regiment Axów. Blight z karami za przejście przez żywopłot. Druga horda Blighta wykonuje zianie Breath Attack (Diadem of Dragon-kind) w Krudgera. Weapon Team strzela w wiwernę, Kółko i Warlock poprawia - 12 ran, nerve test tylko waveruje. Axy ustały 60 ataków od Blighta i 12 ataków od niewolników. Po drugiej stronie stołu oddział rydwanów spadł po wspólnym ostrzale Weapon Team'a, Warlock'a i Death Engine.




Bohaterska szarża!


Sneak eyes uratował tych Ax'ów.




Bardzo cwane ustawienie hordy Blighta. Dziki nie mają jej jak zaszarżować a Krudger dostaw wave'a.


Ło panie! Co tu się zadziało!


ORCS - Tura trzecia.
Moraxy szarżują na tył Blighta sprzątając oddział, Axy odbijają kontr szarżą w regiment niewolników i zmiatają ich z powierzchni ziemi. Drugi oddział Axów szarżuje i niszczy Weapon Teama. Greataxy szarżują regiment niewolników. Wiwerna stoi i płacze, dziki niszczą Weapon Teama. Łucznicy stoją i próbują w coś trafić.


W tle widoczna szarża w plecy Blighta.




Bardzo nieciekawa sytuacja dlas sczurzego generała.


RATKIN - Tura trzecia.
Na stole pozostało niewiele szczurzych oddziałów.
Dwa regimenty Slave'ów szarżują na GreatAxy, Kółko i Warlock strzela w Axy, drugie kółko sprzątnęło Wiwernę, Warlock rozbił lightningiem poszarpany oddział Axów. Blight obraca się i zieje w kawalerię boleśnie ją raniąc.








ORCS - Tura czwarta.
Moraxy szarżują Kółko we flankę, Axy wbijają się od przodu. Machina zostaje roztrzaskana. Greataxy stoją po wave'ie z poprzedniej tury. Kawaleria szarżuje Blighta jednakże tylko się od niego odbija.






RATKIN - Tura czwarta.
Blight niszczy kawalerię i robi pivot'a by móc biec po Objective Token. Kółko przejeżdża poza zakres szarży Moraxów i Axów przeciwnika. Razem z Warlockami strzela i usuwa ze stołu Moraxy.








ORKCS - Tura piąta.
Łucznicy stoją i czekają już tylko na zbawienie. Axy nie mają w co szarżować. Bohaterowie nie mają możliwości szarży ani przejęcia Objective'ów.

RATKIN - Tura piąta.
Blight dosuwa się do Objecitve Tokena i zieje Breath Attackiem w orczych łuczników niszcząc ich.
Death Engine zajmuje środkowy Objective Token i rozstrzeliwywuje Axy. Bitwa kończy się zwycięstwem dla generała Ratkinów.




Pozostało na stole u Ratkinów:
Horda Blighta wyposażona w Diadem of Dragon-kind, kontrolująca Objective Token.
Warlock z Scarletmaw's Fenulian Amulet
Warlock z Inspiring Talisman
Death Engine z Vile Sorcery
Łącznie: 670 punktów.

Po stronie Orków pozostało:
Flagger on Gore z The Boomstick
War Drum
Godspeaker on Gore z Healem (3) i Bane Chantem (2).
Łącznie: 290 punktów.

Dopiero po rozgrywce orczy generał zorientował się, że War Drum to Monster i mógł kontrolować Objective.

Gratulacje dla obojga generałów. To była długa, zacięta bitwa, w której do ostatniej tury nie było wiadomo, kto wygra.

Przy okazji, pytanie do Ciebie, drogi Czytelniku.
Czy taka forma raportów z bitew Ci odpowiada? Czy może zdjęcia umieszczać grupowo po ścianie tekstu opisującej starcie? Uprzejmie proszę o pozostawienie stosownych komentarzy w tej sprawie.


Za Skavenblight!
Viluir

Komentarze